• Notebook dobry gadżet

    Notebook dobry gadżet

    Planując zakup komputera warto rozważyć zakup laptopa. Jest to niezwykle korzystna opcja szczególnie dla osób, które lubią pracować na komputerze przebywając na świeżym powietrzu. Ponadto laptopy można podłączyć do bezprzewodowego Internetu, który umożliwi połączenie z siecią w każdym miejscu. Niewątpliwą zaletą notebooków, jest ich poręczność i możliwość zabrania w każde …
  • Praktyczność jako niuans technologii

    Praktyczność jako niuans technologii

    Urządzenia, jak i same multimedialne zagadnienia muszą być praktyczne. W przeciwnym razie nie ma mowy, aby ludzkość wykorzystywała je każdego dnia. To by nie było takie oczywiste. Warto także uwzględniać czynniki, które dotyczą praktyczności jako cechy sprzętu multimedialnego. Nie ma innej opcji. Warto pamiętać, że przecież każdy sprzęt musi być …
  • Jakość domena technologii

    Jakość domena technologii

    Jakość zależy od urządzenia, jego parametrów, przystosowania do danej formy multimedialnej oraz do tego, jak staramy się spoglądać na takie sfery jakości. Nie da się ukryć, że nie każdy tak samo do tego podejdzie. Dla jednych przekaz jest ważny, a dla innych jakość obrazu, dźwięku lub jakość napisanego tekstu. To …

Informatyka w placówkach wychowawczych

54Dziś od czasu do czasu dochodzi do sytuacji, w której maluch już od pierwszych lat jest w stanie samodzielnie posługiwać się sprzętem elektronicznym. Znaczenie ma tutaj przede wszystkim telefon i komputer. Opiekunowie najczęściej umiejętności dziecka odczytują, jako przejaw jego inteligencji oraz poklaskują jego poczynaniom. Niestety w rzeczywistości jest odwrotnie. Większość maluchów nauczonych od najmłodszych lat posługiwania się tego typu sprzętem w wieku szkolnym radzi sobie znaczenie gorzej od rówieśników. Związane jest to między innymi z uzależnieniem dziecka od Internetu, dla którego staje się to jedyny i najistotniejszy świat. Otoczenie nie jest już ważne. Jeśli chodzi o naukę informatyki w placówkach edukacyjnych oczywiście jest to konieczne, jednak najwcześniej od drugiej albo trzeciej klasy szkoły podstawowej. Dzieci są wtedy na tyle rozwinięte, aby zrozumieć zagrożenia płynące z komputera. Należy przypomnieć także o właściwym prowadzeniu tego typu szkoleń. Naszym pociechom trzeba powiedzieć, że Internet to nie tylko zabawa, a przede wszystkim urządzenie do pracy. tak naprawdę uzależnianie się maluchów od przestrzeni wirtualnej to nietrudne do zaobserwowania zjawisko, które powinniśmy ograniczać. Inaczej bardzo trudno będzie za jakiś czas o naprawdę wysokiej klasy pracowników oraz specjalistów.

Comments are closed.