• Praktyczność jako niuans technologii

    Praktyczność jako niuans technologii

    Urządzenia, jak i same multimedialne zagadnienia muszą być praktyczne. W przeciwnym razie nie ma mowy, aby ludzkość wykorzystywała je każdego dnia. To by nie było takie oczywiste. Warto także uwzględniać czynniki, które dotyczą praktyczności jako cechy sprzętu multimedialnego. Nie ma innej opcji. Warto pamiętać, że przecież każdy sprzęt musi być …
  • Programy multimedialne dla firm

    Programy multimedialne dla firm

    Zatrudnienie w dużej firmie wiąże się zawsze ze znajomością obsługi komputera. Jest to szczególnie ważne, gdy trzeba przygotować prezentację, lub obsługiwać programy do prowadzenia wszelkiej dokumentacji, rozliczeń. Programy dla firm są nieodłącznym elementem prowadzenia własnej działalności. Są one zazwyczaj kosztowne, ale ich wymiana nie następuje po roku, a pracuje się …
  • Szeroki wybór zawodów technicznych

    Szeroki wybór zawodów technicznych

    Profesje techniczne współcześnie odznaczają się dobrymi zarobkami, okazują się być mimo wszystko bardzo trudne, z tego względu rzadko, kto się na nie decyduje. Jednostki chcące studiować na przykład elektronikę powinny bezwzględnie zastanowić się nad tym jeszcze w czasie szkoły średniej. Należy w tym czasie skupić się na opanowaniu przedmiotów ścisłych …

Informatyka w placówkach wychowawczych

54Dziś od czasu do czasu dochodzi do sytuacji, w której maluch już od pierwszych lat jest w stanie samodzielnie posługiwać się sprzętem elektronicznym. Znaczenie ma tutaj przede wszystkim telefon i komputer. Opiekunowie najczęściej umiejętności dziecka odczytują, jako przejaw jego inteligencji oraz poklaskują jego poczynaniom. Niestety w rzeczywistości jest odwrotnie. Większość maluchów nauczonych od najmłodszych lat posługiwania się tego typu sprzętem w wieku szkolnym radzi sobie znaczenie gorzej od rówieśników. Związane jest to między innymi z uzależnieniem dziecka od Internetu, dla którego staje się to jedyny i najistotniejszy świat. Otoczenie nie jest już ważne. Jeśli chodzi o naukę informatyki w placówkach edukacyjnych oczywiście jest to konieczne, jednak najwcześniej od drugiej albo trzeciej klasy szkoły podstawowej. Dzieci są wtedy na tyle rozwinięte, aby zrozumieć zagrożenia płynące z komputera. Należy przypomnieć także o właściwym prowadzeniu tego typu szkoleń. Naszym pociechom trzeba powiedzieć, że Internet to nie tylko zabawa, a przede wszystkim urządzenie do pracy. tak naprawdę uzależnianie się maluchów od przestrzeni wirtualnej to nietrudne do zaobserwowania zjawisko, które powinniśmy ograniczać. Inaczej bardzo trudno będzie za jakiś czas o naprawdę wysokiej klasy pracowników oraz specjalistów.

Comments are closed.