• Wybór odpowiedniego telewizora

    Wybór odpowiedniego telewizora

    Telewizor staje się przedmiotem obecnym w każdym domu, oczywiście nurt techniczny i nasze oczekiwania znacznie się zmieniły. Kilka lat temu telewizor był urządzeniem do odbierania programów telewizyjnych, dziś telewizor musi spełniać wiele nowoczesnych wymogów. Jak choćby połączenie z internetem, panoramiczny obraz, dźwięk w jakości HD. Parametry znacznie się zmieniają, podobnie …
  • Praktyczność jako niuans technologii

    Praktyczność jako niuans technologii

    Urządzenia, jak i same multimedialne zagadnienia muszą być praktyczne. W przeciwnym razie nie ma mowy, aby ludzkość wykorzystywała je każdego dnia. To by nie było takie oczywiste. Warto także uwzględniać czynniki, które dotyczą praktyczności jako cechy sprzętu multimedialnego. Nie ma innej opcji. Warto pamiętać, że przecież każdy sprzęt musi być …
  • Funkcjonalność oraz fachowe kwestie

    Funkcjonalność oraz fachowe kwestie

    Funkcjonalność to już cecha, która może być dopracowana przez każdą firmę. Trzeba tylko dobrze dostosować się do takich urządzeń oraz wcielić w rolę klienta, który będzie wykorzystywał takie sprzęty multimedialne oraz starał się na co dzień obcować z naszym sprzętem. Wtedy rozmieszczenie funkcji, przycisków lub innych tego typu zagadnień na …

Informatyka w placówkach wychowawczych

54Dziś od czasu do czasu dochodzi do sytuacji, w której maluch już od pierwszych lat jest w stanie samodzielnie posługiwać się sprzętem elektronicznym. Znaczenie ma tutaj przede wszystkim telefon i komputer. Opiekunowie najczęściej umiejętności dziecka odczytują, jako przejaw jego inteligencji oraz poklaskują jego poczynaniom. Niestety w rzeczywistości jest odwrotnie. Większość maluchów nauczonych od najmłodszych lat posługiwania się tego typu sprzętem w wieku szkolnym radzi sobie znaczenie gorzej od rówieśników. Związane jest to między innymi z uzależnieniem dziecka od Internetu, dla którego staje się to jedyny i najistotniejszy świat. Otoczenie nie jest już ważne. Jeśli chodzi o naukę informatyki w placówkach edukacyjnych oczywiście jest to konieczne, jednak najwcześniej od drugiej albo trzeciej klasy szkoły podstawowej. Dzieci są wtedy na tyle rozwinięte, aby zrozumieć zagrożenia płynące z komputera. Należy przypomnieć także o właściwym prowadzeniu tego typu szkoleń. Naszym pociechom trzeba powiedzieć, że Internet to nie tylko zabawa, a przede wszystkim urządzenie do pracy. tak naprawdę uzależnianie się maluchów od przestrzeni wirtualnej to nietrudne do zaobserwowania zjawisko, które powinniśmy ograniczać. Inaczej bardzo trudno będzie za jakiś czas o naprawdę wysokiej klasy pracowników oraz specjalistów.

Comments are closed.